zondag 1 januari 2012

Een Nieuw jaar - Een Nieuw geluid / New Year - New Sound

Welkom iedereen!
~~~~~~
 Welcome you all!


 Even iets heel anders op deze Nieuwjaarsdag, dan goede wensen, appelflappen, etcetera.
Omdat ik slechthorend ben, heb ik zes jaar geleden, op 15 september 2005, een zogeheten BAHA (Bone Anchored Hearing Aid) gekregen, waarmee ik weer goed zou kunnen horen.
Dat was ook zo, ik kon weer zó goed horen, dat ik geluid en muziek gewoonweg vóélde binnenkomen. Fantastisch, ontroerend en ik was er zó gelukkig mee.
Er kwam echter al gauw een einde aan dat gelukzalige genieten.
Ik hield namelijk, nadat de pijn van de operatie was weggetrokken, een ernstige vorm van oorsuizen over, die dag en nacht door mjn hoofd jankte, siste, floot, testbeeldgeluidsnerpte. En dat alles werd alleen maar erger, als ik dat 'toverdoosje' (zoals ik mijn BAHA noemde) opklikte en inschakelde, zodat de geluidstoevoer werd versterkt. Die vermaledijde Tinnitus deed er dan gewoon een schep bovenop, waardoor ik wel genoodzaakt was de BAHA af te doen. Wèg was mijn luistergenot en geluk.
Hij heeft tot gisteren in de kast gelegen.
~~~~~
There's something I'd like to tell you about, which has nothing to do with good wishes, apple'flaps', etcetera.
As I have a hearing problem, I had an operation in 2005, to get the abutment for the BAHA (Bone Anchored Hearing Aid) 'installed' in my scull, to make better hearing possible for me.
And it did. It was a miracle! I could not only hear, but also feel sounds coming in.
I was over the moon. But not for long, as Tinnitus came into my head, after the pain of the operation had gone. Every time I used the BAHA, making more sounds coming in, the Tinnitus increased to a level most unbearable.
Hearing-happines and joy were over.
The BAHA had to stay in my drawer...
Until yesterday.

*******

Toen gisteren de laatste dag van de TOP 2000 op Radio 2 was aangebroken, dacht ik: "Kom, laat ik de BAHA eens opzetten", omdat ik na de operaties aan mijn hand (vraag me niet hoe het kan, maar ik profiteer ervan) had gemerkt, dat het dag en nacht oorsuizen minder was geworden.
Eerst moest ik nog gauw nieuwe batterijtjes voor tapparaatje kopen :>), maar toen.......
Feest! Van de TOP 2000, muziek, de hele fanfarae en rataplan kon ik ongehinderd genieten.
Nu heb ik vanmorgen eindeloos kunnen genieten van het Nieuwjaarsconcert op televisie. Dankzij de BAHA.
Het heeft zes jaar geduurd, ik was er soms gewoon ongelukkig van, maar nu blijken wonderen toch echt te bestaan.
Een mooier begin van dit jaar had ik niet kunnen bedenken.
Luisterrijk, dàt is het, nú al!!!
 ~~~~~
Last week our Dutch Radio 2 was broadcasting the TOP 2000 ever, and that made me think: "Let me try the BAHA on. To see / hear what happens when I listen to those top songs and music", as the Tinnitus had almost become silent after the hand surgery under total anaesthesia I had in September. Don't ask me how or what, but a miracle happened when I clicked and switched on the BAHA!
Partytime for me and my ears. I enjoyed the greatest hits of the TOP 2000 and this morning I was so very happy to be able to listen to the traditional New Year's Concert from Vienna.
A splendid start of 2012!



Groetjes!
 ~~~~~
 Cheers!

14 opmerkingen:

  1. Oh ik zit met tranen in mijn ogen te lezen van jouw geweldige geluk wat je nu ten deel is gevallen, zolang zonder moeten doen en nu dit! Kind ik ben er helemaal beduusd van, mijn DP heeft ook last van Tinnitus en wordt er soms horendol van, ik heb het voorgelezen aan hem en gevraagd of hij ook niet iets aan zijn hand mankeert, helaas niet het geval, dus voorlopig hier constante fluit concerten. Ik hoop dat jij vanaf nu kan blijven genieten van dit heerlijke luisterrijke wonder en wens je dan ook nog veel luistergenot in 2012 en alle komende jaren! Ook alles wat je verder maar kan wensen in gezondheid en geluk, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een wonder is dat je voor. Ik ben erg blij voor je. Er gaat vast een wereld voor je open.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi begin van 2012! Ik hoop dat je er nog lang van kunt genieten.
    groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow!! What a fabulous story ... My husband suffers exactly the same problem ... he read your post with interest ... maybe I should get him some surgery ... I hope you have a wonderful year ... sending hugs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. How wonderful! What a blessing and gift that is for you. I can see your big, beautiful smile as you are hearing things you could not for too long. A GREAT way to start the new year!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wonderful! Hope your health miracles continue, Happy New Year 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig wat fijn joh! Een luisterrijk 2012 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn! Zo onverwacht toch want je had voor jezelf het genieten van mooie muziek al afgeschreven. Des te fijner dat je oren dit apparaatje nu goed kan verdragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi begin van het nieuwe jaar! Ik wens je heel veel luisterplezier voor 2012 (..en 2013 2014, 2015 etc etc)
    Groetjes, Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig mooi begin van 2012 voor u. Ik wens u veel luisterplezier.
    Groetjes, Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad een wonderlijk verhaal !
    Wat goed dat je het nog eens geprobeerd hebt !
    Alle Goeds voor 2012 gewenst hoor en dat het zo goed met luisteren mag blijven gaan !

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wens je een gelukkig nieuwjaar en dat je wens om naar Perth te gaan maar moge uitkomen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. piep wat fijn voor je meid, gelukkig goedhorend 2012

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Met dat apparaatje hoor jij de ruis/suis niet meer ?
    Heb je ook een gehoorapp.?
    Ik heb nl ook tinitus en een hoorapp voor dat oor.
    Ik hoor beter, maar de ruis/suis is er nog steeds.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen