zondag 29 april 2012

Uitdagingen - Challenges

Welkom!
~~~~~ 
 Welcome!


 Winkelen in eigen kast is een van de uitdagingen die ik voor 2012 aangegaan ben. 
Geen impulsaankopen doen, wat quiltstoffen betreft. Ook deze maand is mij dat weer goed afgegaan :>)
Wel moet ik daarbij één aantekening maken, of iets opbiechten, zo je wilt:
ik heb geen impulsaankoop gedaan, maar wel een paar Fat Quarters baby quiltstof gekocht, omdat ik anders echt niets kon maken voor mijn derde kleinkind, dat eind juni wordt verwacht....
Ik heb stoffen genoeg  liggenvoor huis-, tuin- en keukengebruik, maar voor een nieuw kleinkind lag er niks in mijn Kleine Walhalla.
En daar is voor Oma Zondagssteek natuurlijk geen lor aan.
Wat ik ervan gemaakt heb, laat ik nog niet zien; daar wacht ik mee, tot het kindje er is.
~~~~~
Shopping from your own closet  is one of the challenges I signed up for.
It means I am not allowed to buy any quilt fabric on impulse.
Again, this month, I made it, partly...
To be honest I bought a couple of FQ's of baby quilt fabric, as I had not even scraps of it in my Little Walhalla, and my third grandchild is expected by the end of June.
As you will understand, no pictures will be shown yet of what I made for the baby, as I want it to be a surprise for the parents, ofcourse.

*******
  
Een andere uitdaging, waar ik mij voor opgegeven had, is Brenda 's String Block's Challenge.
Daarvoor heb ik vier blokken gemaakt en opgestuurd naar Canada, waar Brenda van de blokken een quilt voor een goed doel wil maken.
Een klein project, waar ik met veel plezier wat van mijn restjes in weg heb kunnen werken voor een goed doel.
Vier blokken versturen kost drie 'wereld' postzegels, dus dat is ook nog eens te doen, nietwaar?
These four blocks are my contribution to Brenda's Challenge
It was a pleasure to sew these blocks  for a quilt that will be donated to a local charity, over in Winnipeg, Canada.

*******


 Een gezellige zondagavond en Koninginnedag gewenst!
Groetjes en tot ziens!
~~~~~
Wishing you all a lovely Sunday.
Cheers!

10 opmerkingen:

  1. Uitzonderingen zijn er om gemaakt te worden.
    Wat een leuke blokken !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou voor een nieuwe beppesizzer mag je nieuwe lapjes kopen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ben benieuwd naar je créaties,
    fijne Koninginnedag !
    groetjes, fabienne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is ook leuk om voor zo'n kleintje leuke stofjes uit te zoeken.
    Ben benieuwd wat je maakt.
    De blokken voor het goede doel zijn ook erg mooi.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, deze blokken.
    Gaat dat nou ook met kaartjes aan de achterkant? Of naai je gewoon strookjes aan elkaar met de QRR?
    Je spulletjes voor de baby zijn vast ook heel mooi geworden. ;-) Heb je alles al af?
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij een newborn horen gewoon nieuwe stofjes, ben wel heel benieuwd wat je gemaakt hebt. Leuke blokken voor het goede doel.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your blocks are very nice and can´t wait to see your baby quilt.Happy sewing!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was dus pure noodzaak en ja dan moet een a.s. Oma wel aan de slag met speciale stofjes! Veel plezier met het maken,Fijne Koninginnedag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is toch van zelfspreken dat een kleinkind alleen maar hele bijzondere stofjes kan krijgen.
    Leuke blokken trouwens ziet erg fleurig uit. Fijne koninginnedag gewenst.Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I am in fact grateful to the owner of this website who has shared this
    enormous article at here.
    Also see my page - http://wiki.cando-dna-origami.org

    BeantwoordenVerwijderen