donderdag 7 juni 2012

Ruimte in huis, hoofd, hart en handen - Creating space in the house, head, heart and hands


Welkom!
~~~~~
Welcome!


 Van de zolder tot de kelder, met alle kasten daar tussenin, ben ik aan het uitmesten geweest.
Gisteren kon 'De Wissel', ons plaatselijke kringloopbedrijf, negen grote zakken, een linnen tas, een doos en een oude stoel op komen halen.
Het ging van kleding en  een douchegordijn stang tot een prima werkende DVD speler.
Zo, lekker hoor, dat ruimt op!
Niet alleen ruimte in huis, maar ook in hoofd, hart en handen, die ik goed kan gebruiken voor al mijn bezigheden.
En als ik nu kon zeggen, dat ik iets ga missen.... absoluut niet. 
Het was echt enkel ballast, overdaad, extra.
 Eigenlijk allemaal overschot van de weelderige omstandigheden waarin ik mag zeggen dat ik leef, 
waar ik zonder een centje pijn afstand van kan doen, om er een ander mee van dienst te zijn.
Troep  had ik allang in de vuilnisbak gemikt, dat ga ik niet weggeven.
Het was 'Weggooien of Weggeven'.
Op de foto zie je nog maar de helft van wat er uiteindelijk de deur uit is gegaan.


 From the attic to the cellar I cleared the Zondagssteek's Residence from all the stuff, that I hadn't used or missed in the last two years.
Well, that was a wonderful space-creating action and it made also space in my head, heart and hands,
to use for all the other activities I want to spend time on.
The picture shows only half of the load that moved from the residence to the local goodwill.
It's all good and nice, useful stuff; remainders of the wealth I can say I live in, from clothes and a shower curtain rail to a DVD player (intact).
It was a matter of 'Throwing away or Giving away'.
This was the 'Giving away' part; the 'Throwing away' had already been done.

 *******


 In dat heerlijk opgeruimde huis en met hoofd, hart en handen klaar voor een frisse aanpak van iets nieuws, 
was er vanmorgen tijd om met en voor lapjesvriendin Annie, die van de maand ook weer Oma hoopt te worden,  een baby quiltje te ontwerpen.
Zij had zelf een vrolijk kinderstofje en met wat effen gekleurde repen uit mijn Kleine Walhalla hebben we  een schattig ontwerp gemaakt.
Hier zie je de op volgorde van naaien gestapelde lapjes. Krijg je alvast een beetje een idee.

This morning I had my fabricfriend Annie at my dinner designing table; she had a lovely piece of baby fabric, which she would love to use in a baby quilt, as she's, like me, hopefully becoming Oma again this month.
The solid colours are from my Little Walhalla and together with Annie's fabric we designed a lovely little baby quilt.
The picture shows the piles, pinned in order of sewing, just to give you an idea.

******* 


Toen ik zo driftig aan het ruimen was, zag ik mijn inwonende poppenkinders weer boven zitten en vond het veel leuker, om ze nu maar eens een poosje dicht bij me, in de kamer te hebben.


These are some of  the anthroposophic dolls I made over the years.
I moved them from upstairs to the livingroom; much nicer to have them close by. 

 *******


 Mijn donderdag is een heerlijke dag geworden; ik hoop die van jullie ook.
Bedankt voor je bezoek en graag tot ziens!
Groetjes!
~~~~~
I hope your day was or will be as wonderful as mine has been (so far).
Thanks for stopping by; see you!
Cheers!

 *******

12 opmerkingen:

  1. Wat goed zeg! Staat bij mij ook nog op mijn "to do" lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You have certainly been busy! I keep sorting, tossing, and donating but there never seems to be a change! 38 years and four floors of a lifetime of things. I plan to start at the bottom and work up. By the way, all of my sewing things are untouchable!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot gelijk . Opruimen dat moet hier in huis ook nodig gebeuren. Heb alleen een DH die niet zo enthousiast is en nergens afstand van kan doen. Lastig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet hier ook nodig gebeuren. Goed idee voor na de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inmiddels zijn we in de buurt van Dubrovnik aangekomen. Op de camping is soms wel, soms niet internet, maar nu dus even wel. De foto's van je blog openen niet, maar de tekst wel. Heel goed dat je zo lekker aan 't opruimen bent geweest. Een goeie voorjaarsschoonmaak vlak voordat het zomer wordt... 'k Zie later nog wel een keer de foto van je poppen, ben er erg benieuwd naar!
    Lieve groet, Marjo B-W
    mbwquilts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. How wonderful!! The little quilt looks like it is going to be wonderful!!

    I'm still trying to learn a few phrases in Dutch - I mostly just know a word or two!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat flink. Ik stel het steeds uit. Verleg af en toe wat.
    Leuk om met zo'n babyquiltje bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk als je zo kan ruimen, hier moet ook nodig een en ander het veld ruimen, het slibt gewoon dicht! Maar volgend weekend hebben we meer tijd en dan duiken we samen achter de schotten op zolder! Je poppen zijn enig, mijn zusje maakte ze vroeger ook. Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We have also been cleaning out unwanted items to 'give-away'. It is a good feeling knowing they will bring somone or a child an extra welcome surprise in their life.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You have a wonderful blog...I will pop by later to see what you are making. Many greetings from Canada. Mary

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De-cluttering feels so good! Congratulations on your accomplishment!

    I didn't know you are a grandmother, and soon to be again. So wonderful! Our neighbor just had her third child, a boy. It's very nice to have babies in the neighborhood, because mine are all grown up!

    Enjoy the weekend! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk gevoel opgeruimd huis en hoofd, kan het me nog maar vaagjes herinneren hoe dat ook alweer voelde. Dat gevoel toch maar weer eens proberen te recreƫren. Het begin van het quiltje ziet er goed uit. Leuke poppen.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen