zondag 17 februari 2013

Richtingaanwijzer - Trafficator

Welkom!
~~~~~
Welcome!



Om toekomstige Zondagssteek Bee-bezoekers onnodig gezoek te besparen, ben ik vandaag bezig geweest om een crea-deco richtingaanwijzer te maken.

Een paar jaar geleden had ik bij de plaatselijke smijtprijzenhal twee meter tafelzeil met kersenmotief gekocht, voor als hier ooit met de kleinkinderen creatief gekledderd ging worden.
Op de Handwerkbeurs kocht ik vrijdag schoolbordstof, eigenlijk met een soortgelijk idee in mijn achterhoofd:
voor de knutselarij met of voor de kleintjes.

Altijd als ik 's morgens stikvroeg wakker word, krijg ik de wonderlijkste ingevingen.
Zo ook vanmorgen om vijf uur.
Het idee voor een richtingaanwijzer naar mijn Zondagssteek Bee kwam 'ploep' in mij op.

Eerst ben ik om een uur of elf naar het atelier aan de Doorvaart gefietst, rolmaatje mee, om de maat te nemen van het hekwerk waar ik mijn spandoekje aan ga bevestigen.

Thuisgekomen de benodigde stukken schoolbordstof en tafelzeil op maat gesneden, in elkaar geflanstnaaid, waarna ik er met een ooit uit de knakenbak bij de bouwmarkt meegenomen nestelgaatjestang gaatjes en nestels in maakte voor de  bevestigingskoordjes.
Flink wat gaatjes en koordjes, want als het hard waait, klappert vóór je 't weet de hele handel de Strobossertrekvaart of het Grootdiep in.




This is the trafficator I sewed today from some cherry print canvas cloth from my stash and black-board fabric I bought at the Fair in Zwolle, last Friday.

With this I hope to help the future Bee-visitors find their way to my Bee easily, without having too much trouble finding the place to bee :>)

***



De laatste weken word ik weer doodgegooid met belachelijke, vaak ronduit belazerde anonieme reacties.
Daarom heb ik nu de woordverificatie weer ingesteld, maar met de mogelijkheid voor iedereen om een reactie achter te laten, ook anoniem.
Mijn e-mailadres is niet meer te vinden in mijn profiel, waardoor meeliften via mijn e- adres niet meer mogelijk is voor die vervelende, anonieme blogvervuilers.
~~~~~
Since I got disturbingly many stupid anonymous comments on this blog I decided to install wordverification again and the possibility to yet leave a comment anonymously.
No e-mail address anymore to be found in my profile, just leave your verificated comment. 
Every single one is a pleasure to me !

***



Een fijne zondagavond gewenst en graag tot ziens maar weer!
Groetjes!
~~~~~
Have a  beautiful Sunday and hope to see you soon!
Cheers!


Jeanneke

*

18 opmerkingen:

  1. Handig ! Zo kunnen de quilters het wel vinden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, zo kan niemand je bee missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh wat een leuk idee!
    Heb de stof niet gezien vrijdag en jou ook niet, ik heb nog wel naar je omgekeken!
    Bij wie heb je de schoolbordstof gekocht??

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De schoolbordstof kocht ik bij Hobby Time uit Zeewolde.
      Hun telefoonnummer stond op de wikkel: 036 5226103

      Groetjes!

      Jeanneke.

      Verwijderen
  4. Dat ziet er geweldig uit. Dat heb ik nou nooit die geweldige ideeen zo 's morgens vroeg.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeanneke, nu moet ik het wel vinden.
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een idee! Superleuk geworden. Nooit gehoord van schoolbordenstof, weer wat geleerd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee die schoolbordenstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zeg je aanwijsbord.
    Wat ook leuk die schoolbordstof.
    Ziet er erg mooi uit,
    Vervelend dat gedoe met anonieme recties. Ik lees het bij meerderen.
    Fijne avond Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je weer creatief geweest.
    Leuk hoor al die ideeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee, dat spandoek. En wat ziet het er gezellig uit!
    Ja, lastig die anonieme reacties. Die kreeg ik ook en daarom heb ik ook de verficatie weer aangezet. Jammer dat het nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What a cute little sign!! How is the Bee going?!!

    Blessings

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk dit spandoek.
    Nou kan het toch niet mis gaan, dat ze het niet kunnen vinden.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk heb je dat gedaan. Ze kunnen nu niet mislopen toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettend leuk idee en wat heb je dat leuk gedaan. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Crea Bea:) Knap gedaan; ik ben meer van het motto"beter goed gejat als slecht bedacht". Dat klinkt nogal zwaar maar wat ik er mee wil zeggen dat ik vaak de kunst van andermans project afkijk en dan in mijn eigen stijl en kleuren overneem.
    Balen van die spam; achterlijk zeg en een hoop werk.
    Slim van je om dat uit te schakelen!
    Liefs,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje Jeanneke, wat was ik lang niet op je blog geweest en wat had ik veel gemist. Een hoop moois heb je gemaakt en je bee is een succes. Leuk hoor.
    Ik ben weer zo'n beetje op aarde geland en hoop dus weer wat vaker op je blog terug te komen lezen.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen