zondag 9 februari 2014

Ik ga het gewoon pro-Bee-ren

Welkom!


Na een maand zonder Bee-zigheden buitenshuis 
begint Huize Zondagssteek mij een beetje te benauwen, 
nu ik me weer wat op voel krabbelen,
wat op zich natuurlijk een zegen is.

Maar het jeukt, 
o, wat jeukt het...

Wat er jeukt?

HET

oftewel

JE van HET voor mij:

De Zondagssteek Bee.

Jeuk is erger dan pijn, dat weet ik nu weer eens heel zeker.

De uitdrukking:

"Het staat geschreven en gedrukt,
men moet krabbelen waar het jukt"

heb ik ter harte genomen en besloten,
om aanstaande donderdag, 13 februari, weer zelf de deur van het Quiltkoffer Atelier aan de Doorvaart open te zetten voor De Zondagssteek Bee.

*


Door de problemen met mijn gezondheid van de laatste tijd heb ik helaas mijn dag op de Handwerkbeurs bij Jellie in haar Quiltkoffer stand (nummer 58!) moeten laten varen;
dat was echt een brug te ver.
Maar op de fiets over twee bruggen binnen Dokkum naar de Doorvaart 
voor een paar uurtjes welkome creatieve afleiding en gezelligheid op de Bee moet toch lukken, hoop ik.

Ik ga het gewoon pro-Bee-ren.




*


Op donderdag 20 februari staat mijn Jelly Roll Workshop gepland, 
dus dan zal er geen Zondagssteek Bee zijn.

***



Normaal gesproken houd ik helemaal niet van bobbels, al wil ik voor één soort een uitzondering maken:
quiltbobbels.

Zoals ik van de week vertelde en liet zien, heeft Herma mijn 
Barcelona - Gaudí Quilt machinaal voor mij gequilt.





Na de wasbeurt van gisteren kon ik hem vanmorgen droog van het rek halen en nu valt heel duidelijk het heerlijk bobbelige effect van haar mooie meanderwerk op.




***



Buiten is het druilgehalte gigantisch; ik denk dat ik onder de kleurige Barcelona bobbels op de bank kruip met een haakwerk.
Ben hartjes aan het haken voor vrijdag...

Een gezellige zondag gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten