dinsdag 6 mei 2014

Allerhande lap(jes)werk

Welkom!


De mei - editie van de Lapjes Ruil bracht dit moois bij mij in de bus, op de mat, op tafel en op de kiek.

Van Gea uit Vriezenveen:



Erg mooie lapjes, die heel goed van pas komen.

Dankjewel Gea!

*

Nu op naar de volgende Ruil, over drie maanden.

Wil je meer weten, of ook mee gaan doen?

Ria laat je met alle plezier het naadje van de quilt kous weten.

***




De Vliegtuig Quilt voor Heerlijk Ventje is klaar.
Het was een, net als het Ventje Heerlijk, project, waar ik met louter plezier en liefde 
mijn kunst- en vooral vliegwerk in heb gestoken; dat laatste ook echt letterlijk :>)

Foto's komen later.

***



De twee bestelde driehoekpuzzels zijn klaar; ze zitten keurig strak in de stofjes.
Klaar om opgehaald te worden.




***



Er ligt nu nog een Siggy Quilt van 160 Siggies half af, met de hand gequilt,
te wachten op definitieve afwerking, maar omdat de Vlerk er de brui aan heeft gegeven, zal ik hem onder de machine door halen, een bies er omheen en dan is die ook klaar. 

Dan krijgt 'ie een plek op het logeerbed, bij zijn zusje Siggy Quilt / Plaatjesdeken no. 1,
die Marga een paar jaar terug zo mooi machinaal voor mij gequilt heeft



Op 27 juni komen Poppedijn en Heerlijk Ventje gezellig een nachtje bij 
Oma J. en Oom J. ( beter bekend als de OJEES ) logeren; dan hebben ze ieder
een eigen Plaatjesdeken om onder te kruipen. 

***




Bedankt voor je bezoek en graag tot ziens!


Jeanneke

*


10 opmerkingen:

  1. Wauw wat een leuke dingen heb je gemaakt. Die drie hoeks puzzels zij erg mooi. ook fijn dat de vliegtuig quilt af is. Ben benieuwd naar de foto's'. En wat vervelend dat je vlerk het begeven heeft. Veel succes met alles wat je nog gaat doen. Tot de volgende keer. Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk de stofjes van Gea.Eind mei zie ik haar als wij bij haar in de buurt kamperen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn die puzzels toch enig. Hou je goed!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie lapjes. Je puzzel ziet er ook weer mooi uit. Ik had in Nederland blokken meeenomen, maar het moeten driehoeken zijn. Tja en ik weet niet of ze mooi doorgesneden kunnen worden. Nou ja dan maar iets op mijn to do-list

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie lapjes heb je gekregen. En je siggy-quilt om jaloers op te worden.Ondanks je vlerk, komt er nog veel uit je (vlerken) handen.
    Chapeau!!!Je kinderblokken zijn ook weer mooi geworden.
    Mag ik het zeggen, ik ben, ondanks je vlerken, toch een beetje trots op je.
    Quiltgroetjes Leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn je puzzels mooi geworden.
    Balen dat je vlerk er mee gestopt.
    Doe maar even wat kalmer aan.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja. Mijn lapjes zijn ook binnen. Kan ik ook weer verder met mijn siggylap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke lapjes heb je gekregen. En wat een mooie Siggy is het. Ik weet nu eindelijk wat een Siggy is

    Fijne dag, groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie lapjes zaten er in je ruil, fijn dat je quilt voor Heerlijk Ventje klaar is en succes met je siggiequilt machinaal quilten, je hebt een heel mooie quiltmachine, dus dat zal zeker lukken, veel voorpret voor de logeerpartij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk de lapjesruil-heb ze ook binnen gekregen-heerlijk.
    Je siggyquilt is prachtig-zou er bijna aan mee gaan doen om ook zo'n mooie quilt te hebben.
    Sterkte met je vlerk en toch maar even de pas inhouden.
    gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen