donderdag 7 augustus 2014

(Af)tellen...


... dat is, waar ik mee bezig ben.

En ik niet alleen, want van de week is na het nodige, verwachtingsvol aftellen
door ouders in spe
hier op de streek een meisje geboren.
Mevrouw Zondagssteek heet zo'n nieuw schatje graag van harte welkom,
dus heb ik dit vanmorgen gebracht:



Een Friese baby bal, met erin een kleine tingelbel;
een speldenkussen komt later wel 
:>)

***



Voor de Zomermarkt van aanstaande zaterdag
 is in 
(Pak)Huize Zondagssteek 
nu bijna alles in kannen en kruiken, 
tassen, zakken en dozen.

*

Laat mij (ver)tellen:
 21 Speldenkussens
Fries - Gronings - Primaire / Noord-Hollandse kleuren
en 
1 Bosnische vlag presentatie-proefmodel


*

Van elk verkocht speldenkussen gaat 25% naar Stichting Bosnische Toekomst, 
dus het leek me wel leuk, om ook een waarachtig Bosnisch modelletje
 te kunnen presenteren.

Is het wat?
Zou het een idee zijn ( voor in Nederland wonende ) Bosnische handwerksters?

*

Verder staan klaar:
Een bult blikjes met het Friese of Groninger leesplankje,

9 Materiaal + patroon pakketjes voor kubus blokpuzzeltjes
en
6 van hetzelfde voor driehoekpuzzels.


Wat klein 'gesnor' in een oude naaikist in originele staat uit overgrootmoeders tijd, 
 een paar quilts, die ik wel wil verkopen
en
ik ga morgen nog een stel Friese schaar-sleutel-speenbandjes maken.

Speenbandjes met roze of blauw lint zijn nog op voorraad.

***



Angstvallig houd ik de weersvoorspellingen in de gaten.
Mocht het regenen, dan wordt het een overdekte Zomermarkt 
in de schuur van 'Ornea State',


maar er gaat toch niets boven een plek onder de zon op het gazon?


***



Bijna 22:00 uur.
Mijn bed en boek roepen...
Ik ga gauw 'Kiezen op elkaar en keveren'.

Welterusten, groetjes en graag tot ziens!


Jeanneke

*


5 opmerkingen:

  1. Heel veel succes Jeanneke
    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kadootje. Veel succes morgen met de verkoop van de speldenkussens. Goed initiatief, 25% voor de stichting Bosnische toekomst. Het Bosnische kussen ziet er leuk uit, ik had hem nog niet gezien.
    Quiltgroetjes Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes. Gaat vast erg gezellig worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je mag wel een fietsaanhanger huren voor al je spullen. Veel plezier morgen en dat je maar veel mag verkopen. Hier is het wisselvallig, wel warm maar ook af en toe een flinke onseersbui. Hopen dat voor jou morgen de zon schijnt.

    BeantwoordenVerwijderen