donderdag 29 januari 2015

Lieve kracht van Toon


Vijfendertig jaar geleden las ik het in zijn boek


ik verwachtte mijn eerste kind
en het raakte mij,
ik vond het zo lief


*
 De kinderen leerden het later op school van de juf in groep 2.
Het uit hun monden te horen,
raakte mij nog meer,
vond ik nog liever.

*
Nu de laatste van de kinderen het nest gaat verlaten,
was ik bezig met uitzoeken en inpakken van spullen 
voor het eigen nest van Jongste Zoon,
wat tot gevolg had, dat ik alle kasten en laatjes 
in Huize Zondagssteek meteen ook maar van allerlei
 lang-niet-gebruikt-en-ook-niet-gemist, 
dus overtollig leuk en meuk heb ontdaan.

*
Terwijl ik zo mijn leeg rakende nest opschudde,
genoot ik ervan,
raakte het mij meer dan ooit,
dat ik bij het leeghalen van de boekenkast het boek weer tegenkwam


en 
Lieve kracht op kon slaan


***



Een fijne dag gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*


8 opmerkingen:

  1. dankjewel, en het ontroerd mij om het ook weer te lezen,...
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi versje van Toon. Hij kon de dingen toch zo mooi zeggen, met maar een paar woorden soms en het tegelijkertijd heel klein houden.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So touching and sweet. The empty nest. I remember the day the second son Left. I can see what he wore, everything. Just think of all the extra storage space. (((smile))) and (((hugs)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi versje,hij weet je altijd zo te raken.
    Bij het opruimen van kastjes en laatjes is het altijd spannend wat je tegenkomt.
    Bij mij kost zoiets veel tijd, je komt altijd weer iets tegen waar een verhaal aan zit.
    Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi he dit gedicht. Heb dit boekje ook van hem in de kast staan en zo nu en dan pak ik het op om een gedichtje te lezen.
    fijne dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor het delen van dit gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen