donderdag 3 december 2015

Nieuw lappie...

...voor de
'Vlinders voor mijn Kinders' Quilt.

Met name de bruine vlinders in al hun variaties 
lijken mij op deze batik achtergrond erg mooi uit te komen.

Wel denk ik de blauwe lijfjes hier en daar te vervangen door bruine,
want dat blauw vind ik zogezegd geen porem.

 ***


Voor de blauwe en blauw met bruine vlinders heb ik al repen
van een ander batik lappie gesneden.



Nu nog op mijn gemak over een ontwerp nadenken...
Of twee...
Of vier...

***


En als dan alles uitgevogeld vlinderd is,
gaat Marga 
de top(s) voor mij quilten op haar longarm.

Een fantastisch aanbod van haar en als het zover is,
 breng ik met een gerust hart mijn quilt(s)
 naar Prof. Pieper in de Longarm Qliniek.

Zal wel ergens in 2016 worden, want:
Ik kan niet heksen
en
'Zij die geloven, haasten niet'.

Zo
staat nu dus voor de verandering de prof op de wachtlijst :>)

***


Dan ga ik nu als de bliksem de keuken in, als we straks op een redelijke tijd
aan de 
stamppot boerenkool
 met 
ambachtelijke, turfgerookte  rookworst
en een
ouderwets lekker zjuutje
willen!

***


Fijne avond
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*


5 opmerkingen:

  1. Wat leuk die vlindertjes, vind het zo'n leuk patroon!. Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijk gefladder. Fijn dat Marga dat gaat quilten voor je.
    Eet smakelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de bruine lijfjes ook leuker dan de blauwe.
    Zezien er erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wacht het met gezonde spanning af welke top{s} jij strakjes voor mij hebt.
    De stampot was vast en zeker erg lekker.
    Tijdens het uitbuiken lekker dromen hoe of wat het gaat worden.......

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. can't wait to see the finished quilt because the butterflies are stunning in blue or brown!

    BeantwoordenVerwijderen