vrijdag 18 maart 2016

Omstreeks midden maart...


...en wéér moet ik denken aan dit gedichtje
uit een van de boeken, vroeger thuis:

Op nummer dertien Appelsteeg
daar stond een zolderkamer leeg.

Een kamer met een dakkapel,
een stromatras, een oliestel,
een geranium, een grammofoon
en een uitzicht......
wonderschoon!

Die kamer huurde Pieter Paard,
't was omstreeks midden maart......


afbeelding van internet

***


Verder geen nieuws van het Zondagssteek front,
of het moet zijn dat ik snipsnotsnuitverkouden ben,
maar dat ben ik zomaar weer vergeten straks;
in tegenstelling tot de beginregels van dat leuke gedichtje,
want de rest van de tekst ben ik wel echt kwijt.

Wie kent het ook, en helemaal?
En was het inderdaad op nummer dertien, of...? 

In ieder geval is het altijd weer een plezier als het in me opkomt, 
zo omstreeks midden maart!

***


Groetjes
en 
graag tot ziens!


Jeanneke

*


3 opmerkingen:

  1. Ik ken het versje niet maar het begin is in ieder geval erg leuk. Sterkte met je verkoudheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap nooit waar al dat snot vandaan komt. Je moet veel water drinken.Groetjes Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hebt u de complete versie van piter paard. Ik zoek er al Jaren om. Wij hadden vroeger een margriet winterboek waar het in stond maar helaas....het is verdwenen.
    BVD.

    BeantwoordenVerwijderen