zaterdag 30 juni 2012

Ik heb iets op te biechten - I've got something to confess


 Welkom!
~~~~~
Welcome!



 Het is alweer de laatste dag van de maand, 
tijd voor de maandelijkse biecht in de uitdaging 'Winkelen in eigen kast'.
Ik zal maar met de deur in huis en meteen door de lappenmand vallen:

Ik heb quiltstof gekocht.

En wel bij Jellie, een beeldschoon Charm Pack, Collections for a Cause van Moda (Comfort),
 dat ik werkelijk nodig had om de klokhuizen in de Appleberries Quilt allemaal een beetje in dezelfde tinten te kunnen maken.
Voor alle duidelijkheid: Sue Daley geeft in haar patroon aan, dat uit minstens veertig verschillende, maar wel een beetje leuk bij elkaar uitkomende, tinten / kleuren 332 klokhuisjes van 2 inch en 72 van 4 inch gemaakt moeten worden.
Ik kon met wat ik in huis had in de restjesdoos, uit een Charm Swap en van een cadeautje in driekwart van die berg klokhuizen voorzien, maar voor het laatste kwart was ik met de aankoop van dat éne Charm Pack helemaal uit de brand geholpen.
 
 Helemaal fout. 

Verloren. 
Afgelopen. 
. 
Uit


Alle klokhuizen heb ik inmiddels ook al geknipt :>) 
Om in de stijl te blijven, wil ik zeggen: 'Zoals het geknipt is, moet het genaaid worden'.
Ik vind daarom, dat ik de uitdaging niet langer met goed fatsoen kan aangaan.
Het is een half jaar gelukt en eigenlijk ben ik er zelf erg tevreden over, 
want ik heb in dat half jaar een lekker vrachtje uit mijn voorraad weggewerkt of weggegeven.
Nu ga ik toch met een gerust hart verder met die mooie prijs quilt.
Ik hoop, dat ik het appliqueerwerk in de vingers kan krijgen! 

~~~~~

 June 30th.
Time to confess in the challenge 'Shopping from your own closet'.
To be honoust, straightaway:

I failed.

To make Sue Daley's  Appleberries quilt ( the pattern I won in a Give Away this month) 
you need forty different fabrics in light and medium varieties of colours for the 
 332 x 2" cores and 72 x 4" cores.

From my stash and my scrapbox, a Charm Swap and a nice present I managed to make it to 3/4 of the
(a)mount needed, both sizes.
At Jellie's I bought just one single Moda Charm Pack (Comfort),
 which should see me to the last quarter. 
And it did.

But, that means I:

Lost the challenge

Am out

 Won't take part in this adventure anymore.
.
This is The End

 In the meantime all the 404  cores, large and small, are cut 
and I am looking forward to the applique
handwork that is the next step in the project.
I hope I can make it with that hand of mine!

 *******
 


 Gisteren kreeg ik de drie online bij Ria bestelde
Villa Joep olifantjes door haar persoonlijk in Huize Zondagssteek thuisbezorgd.
We hadden een heel gezellige middag en ik ben erg blij de schattige knuffels aan mijn drie gezonde kleinkinderen cadeau te kunnen doen en daarmee dat o zo goede doel 
(onderzoek naar neuroblastoom kanker, dat bij jonge kinderen voorkomt )
met het volledige aankoopbedrag te kunnen steunen.


Yesterday Ria came to De Zondagssteek's Residence to deliver the Villa Joep elephant toys 
I had ordered from her webshop.
We had a lovely afternoon and I am very happy I can give each of my three healthy grandchildren 
a lovely toy like this, at the same time supporting that wonderful goal 
( research on young children's neuroblastoma cancer  ) 
with each and every € cent I paid for the toys.

*******


De zon schijnt!
Ik ga naar buiten.
Een heel fijn weekend gewenst en graag tot ziens.
Groetjes!
~~~~~
The sun is shining!
I am going out for a bike ride.
Enjoy your weekend, hope to see you soon.
Cheers!

 ***



15 opmerkingen:

  1. Nou Jeanneke ik vind het erg knap dat je het zolang uit kon zingen zonder stofjes te kopen. wat dat betreft kun je toch alleen maar met een glimlach naar je zelf kijken.
    Fijne buitendag toegewenst
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I think you have done GREAT to go 6 months before buying fabric. And what you bought was needed for a specific project, not to just add to what you have.
    The elephant toy is adorable. I am sure the grandchildren will love it! One of my first stuffed animals was an elephant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoihoi, zeg geniet jij lekker van je stofjes....tuurlijk is het goed om uit je voorraad te putten maar iets nieuws is toch altijd fijn!
    Ik wens je er veel plezier mee.
    Veel liefs van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou, 1x in een half jaar ... knap hoor !
    Ga je de klokhuisjes appliceren ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, het was nu kopen of een half jaar wachten met de doorgang van dit project, ik vind dat je een wijze beslissing gemaakt hebt. Uiteindelijk heb je niet voor de heb gekocht, het voorraad maken, maar om door te kunnen gaan op ingeslagen weg en kleurkeuze, dus vind ik ook dat je niet gefaald hebt, verre van dat, ik zou als ik jou was gewoon doorgaan met winkelen uit eigen kast en zo nog een hele stapel lapjes en scrapjes wegwerken. Ik heb alle vertrouwen in je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor het Bowls with Borders project, dat morgen begint, duik ik weer in mijn eigen kast, want daar ligt echt nog wel teenentander :>)

      Verwijderen
  6. Geniet er maar fijn van! Maar zie ik het nu verkeerd? Heb je 2 maten klokhuizen?
    Fijn weekend, wij zitten trouwens weer in de stromende regen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Petronella, je ziet het goed. Twee maten: 2 inch en 4 inch groot.
      Vanavond begin ik met lappies plakken!

      Wanneer is de hemelbron boven Frankrijk een keer leeg?

      Verwijderen
  7. Ik vind het knap dat "het winkelen uit eigen kast" gelukt is voor een half jaar. Misschien kun je na de nieuwe aankoop verder gaan met je eigen kast-voorraad.
    Dit jaar heb ik me kunnen inhouden met inkopen bij de uitstapjes naar andere provincies en 1 (kleine) aankoop gisteren. Nu kan ik weer een hele tijd vooruit, maar het is best wel moeilijk.
    Gelukkig heb ik nu een grote voorraad stof en heb verder geen wensen meer wat dat betreft.
    Groetjes Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het winkelen uit eigen kast is een streven, moet niet krampachtig worden. Ik vind een half jaar al prima. Er is immers zoveel mooie stof. Een volgende quilt begin je gewoon weer eerst te zoeken in je eigen voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap dat je het al een half jaar hebt volgehouden. Zou na een maand al door de knieën zijn gegaan.
    Ze zien er wel heel leuk uit.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We moeten ons zelf toch even kietelen. Lekker van je mooie stofjes genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 't Lijkt mij ook geen probleem om stof te kopen, je had het toch nodig? Als je wilt, kun je toch op de ingeslagen weg (zoveel mogelijk stof uit de voorraadkast) doorgaan... En na zoveel maanden kon je extra genieten van je nieuwe stof!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt het toch een half jaar volgehouden dat zou mij echt niet lukken hoor. Veel succes met je klokhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen