zaterdag 15 september 2012

Het Grote Genieten - Endless Enjoyment


 Welkom!
~~~~~
Welcome!
 

 
Zo halverwege september begint voor mij ieder jaar sinds 1988 het Grote Genieten 
met de verjaardag van jongste zoon Zondagssteek op de zeventiende, 
die dit jaar een dag later gevolgd wordt door de aanvang van de Sampler Quilt cursus bij Jellie ,
waar ik me voor opgegeven heb,
net als vorig jaar, maar toen kwam de 'vingerprik' ertussen.
Ik vind het een feest, om acht keer maandelijks op een dinsdagochtend, 
in Dokkum (dus ik kan op de fiets! ), 
in Jellies nieuwe atelier, met zeven andere hartstikke leuke gelijkgestemden,
te gaan genieten van lapjes, leren, leuteren en lachen!
~~~~~
Every year since 1988 for me the Endless Enjoyment of September starts off with the birthday of youngest son Zondagssteek, on September 17th.
This year to be followed by the Sampler Quilt course at Jellie's I signed up for for the second time, since last year the 'Story with the Hand' was the big party-pooper.
It's going to be Endless Enjoyment, once a month on Tuesday morning,
eight months long, in a group of eight as Qu-ill-t as I am ladies,
sharing ( fabric) love, lessons and laughter!
All is going to happen in Jellie's new workshop in Dokkum,
 which means
 just a ten minutes' bike-ride for me :>) 
 
 ***


 Nu de herfst onmiskenbaar het land binnengewaaid ( hier en daar zelfs gestormd ) is, 
kan ik ook buitenshuis mijn hart weer ophalen aan de geuren en kleuren van dat seizoen.
Zoals dit, als ik uit mijn keukenraam kijk.
~~~~~
Now that Autumn has come blown into our country,
my heart jumps for joy on Autumn's beauty
 I see when I look out of my kitchen window.
 

  En dit moois, in de late namiddagzon,
 ~~~~~
And this... in the sunlight of the late afternoon,
 
  
 
  als ik een paar ( dans )passen buiten mijn achterdeur zet.
 ~~~~~
 when I take a few ( dancing- )steps around the corner of my back door. 
 

  *** 
 

  Ter verhoging van de quiltfeestvreugde bood Marga aan, 
om één van mijn twee siggy quilts machinaal voor mij te quilten.
Zij, de quilt, is inmiddels opgestuurd.
Foto's zal ik hier laten zien, als zij doorgestikt teruggekeerd is in Huize Zondagssteek.


 I am overjoyed by Marga's offer to machine quilt one of my two siggy quilts.
When it has returned home at De Zondagssteek's Residence, 
I'll show some pictures here on my blog.

  ***


    Zo zie je, 
september kan dit jaar voor mij niet meer stuk.
~~~~~
It may be clear that
 I will always remember this year's September!


 Bedankt voor je bezoek en graag tot ziens.
Een heerlijk weekend gewenst.
Groetjes!
~~~~~
Thanks for stopping by.
Wishing you all a wonderful weekend.
Cheers!

  *

10 opmerkingen:

  1. Veel plezier bij je sampler-cursus.
    IK heb de cursus met veel plezier gedaan bij Jellie!Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your yard is beautiful. Isn't Fall a wonderful season? I'm so pleased you are doing the Sampler Quilt Course. That should be delightful!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemaal leuke vooruitzichten! En je siggyquilt is nu al prachtig, zo vrolijk!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weet niet of je hem/haar wel terug krijgt. De quilt is nu al erg leuk.
    Gisteren het garen mee genomen dus het "feest" kan beginnen. Heerlijk hé een nieuwe cursus. Mocht ik het morgen vergeten dan nu alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van de jongste zoon.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alvast van harte met de verjaardag van je zoon. Wat super dat marga je helpt !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. En heel veel plezier op de cursus. Je quilt komt zo in ieder geval af met behulp van Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I also love September. Probably the change of seasons that inspires me. Your garden is lovely. I will think of you in your Tuesday morning quilt group while I am at my Tuesday morning quilt group. One of my favorite times of the week!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je siggyquilt geweldig. Ik be benieuwd naar de foto's.
    Groetjes Opus 11

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke start van een nieuw quilt jaar. Lief dat ze je Siggie doorquilt. Hij ziet er erg mooi uit.
    Wat kun jij heerlijk genieten van de herfst in je tuin. Ziet er echt heel knus uit.
    Groeten Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geniet jij van een heerlijke maand! Hier wordt de herfst ook langzaam binnen gehaald, maar langzaam nog even nagenieten van de Indian summer graag! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen