zaterdag 22 september 2012

Zaterdag Spaardag - Saturday $avings-day


Welkom!
~~~~ 
Welcome!
 
 In mijn huishouden(tje) met een huishoudgeld(je), dat bestaat uit kleintjes waar met veel liefde, zuinigheid en vlijt op gelet moet worden, omdat zoonlief studeert en moeder besmet is met de Q(uilt)-koorts,
is de oude sok een tijdje geleden vervangen door dit schattige spaarbusje.
Daar gaat elke zaterdag, als de boodschappen gedaan zijn en er geen contant huishoudgeld meer uitgegeven gaat worden, het resterende kleingeld, oftewel de klinkende munt, uit de huishoudknip in.
 ~~~~~
Every Saturday, after the last grocery shopping session of that week, I put every spare coin in this cute tin, saving up for quilting lessons, materials, tools, et cetera.
  De inleg varieert van week tot week.
Zo kan ik er de ene week € 0,15 in stoppen, om er een andere keer € 6,85 in te doen.

Eventuele flappen verhuizen mee naar de nieuwe week.

 Het op die manier gespaarde geld mag ik van en voor mezelf besteden aan 
Q(uilt)-koortswerende middelen als lapjes, draadjes, praktijkuitjes, lesgelden en leermiddelen, onderhoud machinepark (denk aan QRR), enzovoorts :>)
~~~~~
 Savings range from € 0,15 to € 6,85 for example, but there is a deposit every week.

Only coins are being saved; bills will be added up to the new week's budget.

 ***


Alle stofjes voor de Sampler zijn, voor zover gekocht, betaald uit dat potje.
Hieronder zie je mijn zes aanwinsten uit de opruiming bij Jellie
~~~~~
The fabrics I chose for the Sampler were all paid for (if bought) with money from that tin.
These six below were great buys from Jellie's summer sale.



  En deze drie komen uit haar nieuwe stoffenvoorraad in haar nieuwe atelier.
~~~~~
And these three are from her brandnew collection in her brandnew studio.



 De rode stof met het notenschrift heb ik al een jaar of vijf in mijn Kleine Walhalla liggen en mijn vriendin Greetje bracht van vakantie een meter van die lieve bloemetjesjespracht voor mij mee.
 ~~~~~
The red fabric has been waiting in my Little Walhalla since 2007 and the lovely floral print was a gift from my friend Greetje.


***


    Zo komt Jan in de broek, Marie in de rokken en de Sampler Quilt inelkaar!
~~~~~
That's the way, aha-aha, I like it!

Even when you're living on a tight budget it's possible to make savings for pleasant things in life, or that make life pleasant.
Other things needed are time and patience, but those are things we need in many other circumstances, don't we?

   ***


Inmiddels zit er in het spaarbusje bijna genoeg geld, om 2,2 meter achtergrondstof  voor de

 
  Appleberries Quilt te kunnen kopen.
Het patroonpakket won ik bij Quilters Palet en de eerste stofjes kwamen allemaal uit mijn voorraad en uit één nieuw gekocht Charm Pack.


 Je ziet wel: ik heb genoeg in huis en om handen, om de komende, donkere maanden zeer aangenaam door te komen.
~~~~~
 In the meantime I've saved almost  enough money to be able to buy the background fabric for the Appleberries Quilt (the pattern kit I won at Quilters Palet, in April this year).
All the other fabrics(scraps) for the apple cores came from my stash; I needed to buy just one Charm Pack of matching fabrics.

As you can see, I've got stuff enough to spend many hours in the coming dark months in a most pleasant way.

 ***


Graag wil ik gezegd hebben, dat het niet mijn bedoeling was een spaar-en-bezuinigings-preek af te steken.
Waar een spaarbusje al niet toe kan leiden....
~~~~~
I hope you don't feel like being preached to by me about budget and savings.
It was not my intention to do so.

***
 


 Fijne avond!
Groetjes!
~~~~~
Enjoy your day or evening!
Cheers!

 *

14 opmerkingen:

  1. Supergoed idee om jezelf zo te verwennen met je gespaarde kleingeld. Het lijkt zo net alsof het opeens veel meer waard wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bezuinigingspreek of niet. Je brengt misschien snderen op een hartstikke leuk idee.
    We gunnen ons zelf lang niet altijd dat kleine beetje extras nietwaar?
    Fijne spaarzame week
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I think you are very wise to save your change like that. Perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee dat spaarbusje! We hebben gewoon een dure hobby en dan helpt zoiets wel!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo heb ik een varken waar van tijd tot tijd de 10/20/50 cent munten in gaan.
    Heerlijk als je er dan weer eens iets van kan kopen. Moet zeggen uit dat busje komen mooie stofjes vandaan.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jeanneke,
    das ist eine gute Idee mit der Sparbüchse extra für quiltige Anschaffungen.
    Liebe Grüße
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In de winkel wordt met regelmaat uit een potje betaald. Ik denk dat er heel wat dames op deze manier een potje voor lapjes vergaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een slimme manier om redelijk "pijnloos" jezelf cadeautjes te kunnen geven. Hulde aan je leuke spaarpot en jouw spaarzin!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed idee Jeanneke!Er zijn al mooie lapjes uit jouw spaarpotje gekomen!Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe het precies zo hoor. Af en toe een lekker goedkoop weekje en dan gaat er veel in de pot. Winkelen uit eigen voorraad is ook een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk spaarpotje is het!!!! Ik ben zuinig groot gebracht. Gisteren hebben we voor ons doen duur zitten eten en we moesten wel vreslijk lachen toen we ons realiseerden dat Thom een overhemd van 1 euro van de Emmaus aan had en ik een heel leuk kort jasje van 2 euro. IK kocht vorige week bij de Emmaus, 2 bloesjes voor elk 1 euro en dit jasje. Zo komt Splinter door de winter

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I believe in savings jars!

    So glad you have such a lovely collection of fabrics for the next few months.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe gaat het gezegde ook al weer: zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen? In jouw geval: zuinigheid met vlijt maakt prachtige quilts, of zoiets! Leuk om je verhaaltje te lezen.
    Lieve groet, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zag je rode muziekstofje, weet je of die nog te krijgen is of waar ik kan informeren. Ik spaar n.l. muziekstofjes. Wij hadden thuis een muziekwinkel vandaar mijn liefde voor muziekstofjes en natuurlijk mijn email naam opus 11, nummer 11 in de rij van kinderen.
    Groetjes opus 11 (Leontien)

    BeantwoordenVerwijderen