woensdag 24 oktober 2012

Stampen, ruilen en blokken - Mash, swaps and blocks.

Welkom!
~~~~~
Welcome!
 


 
 Met een beetje gas op de plank en de sokken erin, heb ik weer twee blokken 
voor mijn Sampler kunnen maken, 
vóórdat ik nu eerst maar eens aan de gang ga voor de Kerstruil
waar ik voor de tweede keer aan deelneem.
Ik heb de ideeën al in mijn hoofd, nu alleen nog even het vlerkje laten wapperen.
~~~~~
Today I can show you two more blocks for my Sampler, 
before I will turn to working on my  Kerstruil / Christmas Swap project.
This is the second time I joined this swap; ideas are already tumbling through my head, 
so the only thing that has to be done is to get my pawy started and busy.

 ***
Maar eerst ga ik acht Siggies maken, om aan de nieuwe Siggyruilers te sturen.
De laatste maanden wacht ik ruilverzoeken van bestaande leden af,
maar ik vind het wel heel leuk om nieuwe leden welkom te heten met een Siggy.
Dus gisteren weer acht nieuwkomers gemaild en ja hoor, 
per kerende post kwam van allemaal een ( uiteraard zou ik denken ) positieve reactie.
Uiterlijk vrijdag wil ik ze op de post doen, want ik maak graag tempo ;>)
~~~~~
But first thing I'll do is sew eight Siggies for the new swappers on the list.
I think that's a nice way to welcome them.


 Dit zijn de nieuwe blokken:
~~~~~
The new Sampler blocks:

Bachelor's Puzzle Block
 Pinwheel
 Misschien ga ik de Pinwheel nog een keer maken; ik vind deze wat flets vergeleken bij alle andere blokken. Maar ach, het kan ook zo zijn, dat een wat lichter blok toch mooi uitkomt in het geheel.
Wat denken jullie ervan? Laten zitten, of een nieuwe versie maken?
~~~~~
I am thinking of making another, more brightly coloured Pinwheel, but maybe it doesn't matter this one is a bit dull when it finally is surrounded by the brighter ones in the quilt.
What would you think or do?
Should I sew another one or not?

 ***


 En stiekem, zo tussen alle andere bedrijven door, zal ik natuurlijk nog wel een blokkie prikken...
Het Contrary Wife blok ligt al geknipt klaar in mijn blokkenboek; ik kàn het niet laten!
~~~~~
While busy with the other projects I am sure I will be able to find some time to sew another block...
The Contrary Wife block's patches are already cut and waiting in my block book!
Can't help it...

 ***


 Het is heerlijk herfstig buiten; fris, zwaar bewolkt en een beetje nevelig,
met af en toe heel even een klein waterig zonnetje.
Dus:
Vanavond staat voor de eerste keer weer boerenkool op het menu!
~~~~~
Today is a lovely Autumn day here, fresh, cloudy and a bit misty, with tiny watery sunny spells.
Tonight we'll have mashed kale and potatoes for dinner!
The real Dutch cold(er) weather meal.



 ***


  
 Maak er een fijne dag van en graag tot ziens.
Groetjes!
 ~~~~~
Enjoy your day or evening and hope to see you soon.
 Cheers!


 Jeanneke

 *

15 opmerkingen:

  1. Veel plezier met patchwork en ik heb je meteen even een nieuwe siggy-adressenlijst gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind inderdaad het eerste blok mooier maar ik hou ook erg van kleur..... gelukkig heeft onze NEderlandse biogroenenboer hier op de markt ook boerenkool, speciaal voor zijn NED klanten. De Fransen vinden het varkensvoer.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist wel mooi een afwijkend blokje. Lekker Hollandse stamppot. Ik heb ook al wat bedacht voor de kerstruil en ga dus ook beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mashed kale and potatoes is new to me. I bet it is delicious.
    I like the pinwheel, but yes, it could be a bit brighter if the other blocks in the quilt are from brighter fabrics. Your work is always excellent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben die blokken toch leuke namen. Ikzelf doe meestal maar wat en dan hoor ik later hoe de blokken heten. Zo leuk!!
    Groetjes Marguerite
    Ben dan ook nog niet zo lang aan het quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja het is weer stamppottenweer,heerlijk!
    Een mooi blok, je zou als je alle blokken klaar hebt kunnen kijken, of ie tussen al die blokken nog flets is/lijkt, zo ja dan kun je hem altijd nog van andere stoffen maken toch?
    Ben ook al dapper bezig met de kerstruil!Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoop dat de stamppot je lekker gesmaakt heeft! En de blokken zijn erg leuk, ik heb ook al weer een aantal kleintjes klaar (nog zonder naam...).
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou wachten tot je meer blokken hebt, dan is het misschien goed te zien of het blok er goed bij past.
    Groetjes Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie je blokken
    mmmmmmm stamppot
    Groetjes Joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I hope you had a lovely day and enjoyed your Dutch Dinner. I like your blocks and I probably wouldn't make another brighter one at this stage... maybe when you have a few more made, you will see whether or not it still needs brightening? I looked at all your siggie blocks - amazing!! Have you got one from New Zealand yet?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. The new blocks are fabulous and the english dinner looks yummy!!
    I have a translator on the blog.

    Have a wonderful day

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes met de siggies over en weer sturen, succes met de mooie blokken, en succes met het maken van de kerstswappers.
    Je bordje ziet er heel smakelijk uit, het zal inmiddels wel leeg zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt het er maar druk mee zo te zien, prachtige projectjes. Gelukkig zorgt de stevige Hollandse kost voor veel energie -:)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi!!!!

    Groetjes en lieve groet uit Texas!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja, als we dan begin November weer in NL komen, gaat de boerenkool met worst ook zeker in de boodschappenkar!!

    BeantwoordenVerwijderen