maandag 4 februari 2013

Lappen: Les, Leven en Lezen...


Welkom!
~~~~~
Welcome!



Morgen is het de volgende Les van de Sampler cursus.
Ik blijf dat patchen en quilten ontzettend leuk Lappenwerk vinden en ik neem natuurlijk mijn nieuwste Lap mee, 
die ik voor de tussenbanen had gedacht en na jullie enthousiaste reacties ook daarvoor zal gaan gebruiken.
~~~~~
Tomorrow it'll be time for the next Sampler Quilt class.
I really enjoy these hours of learning about patching, matching, sewing and, ofcourse, 
'some' chatting :>)
The fabric which I thought would make nice sashings will be used for that aim indeed, thanks to your enthusiastic words of approval and support. 

***



Toen ik vanmiddag naar de bibliotheek ging om mijn onderhoudsdosis aangenaam Leesvoer op peil te brengen, viel mijn oog op een boek over lappen.
En niet zómaar lappen, of quiltlappen, nee... Lappen.
Lang voor ik de quiltlappenkoorts kreeg, was ik al in de ban van deze Lappen.

Voor de liefhebbers van Marianne Fredriksson, staat er in de beschrijving...
Daar hoor ik absoluut bij, dus dat belooft wat!
Zo verzamel ik steeds meer lappen om mij heen, waar ik van kan genieten. 



When I went to the library this afternoon the above book caught my eye.
I love Scandinavia and I am very interested in the life and history of the Samen people.
Looking forward to start reading.

***




In bed (of: tussen de klamme lappen, zoals dat ook wel wordt genoemd)
 lees ik alles wat ik over de Amish te pakken kan krijgen, nieuw of bekend, het is voor mij de ideale slaap-pil :>)
Deze twee pillen zijn nu (weer) aan de beurt:



(Re)reading in bed about anything Amish is my number one sleeping medicine.
These two books came home (again) with me from the library this afternoon.

***



De pot schaft vandaag:
 bloemkool met een sausje van boter, bloem en melk en vers geraspte nootmuskaat
 en een speklapje met een heerlijk, zelfgemaakt zjuutje,
 dat zo fijn in de kruimige piepers trekt...
Zelfgemaakte bitterkoekjes pudding met slagroom, over van gisteren, toe.
~~~~~
For dinner there will be:
cauliflower topped with white sauce and freshly ground nutmeg
floury potatoes 
and pork in a lovely, home-made, savoury gravy,
with Zondagssteek's special macaroon pudding with whipped cream (leftover from yesterday) for dessert.

***



Een gezellige avond gewenst en graag tot ziens.
Groetjes!
~~~~~
Enjoy your day or evening and hope to see you soon.
Cheers!


Jeanneke

*

11 opmerkingen:

  1. Wat veel heerlijks in een postje! Veel plezier met je volgende Sampler les en veel leesplezier met je mooie boeken. En alvast eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met al je Lappen (in de Amish boeken heten de mensen ook nog Lapp) Een leuke woordspeling, en de boeken staan genoteerd, kan nl nog niet alle boeken (amish)die ik tegenkom bestellen als E-book, vaak wel al in het engels, maar de boeken van Jennifer Chiaverini zijn ook al in het engels en daar heb ik niet altijd zin in. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeft je Hollandse pot van vandaag weer gesmaakt? Wat kook je toch altijd verantwoord. Haha, kan natuurlijk ook dat je de ongezonde keren hier niet vermeldt.
    Ben benieuwd naar het boek over de Samen. Noem ze maar niet hardop Lappen, want dat is eigenlijk een belediging.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geloof dat ik vandaag bij jou eet!!! Zo lekker lijkt me het. Die bitterkoekjes pudding, eeuwen geleden dat ik dat gegeten heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk al die lappen en Lappen- 6 februari is het een Nationale feestdag voor de Samen hier.

    Veel leesplezier
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a lovely day. I love cauliflower and white sauce! I also enjoy reading Amish books at bedtime.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke boeken, lekker eten en lapjes om in te prikken, wat wil een mens nog meer! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb het boek over de Samen genoteerd en zal eens neuzen in de bieb.
    Heb je gezien,dat er op donderdag om 21 u. een docu te zien is op TLC over de Amish jongeren in hun Rumschpringe?
    Is al een poosje bezig.Soms zijn er op andere tijden een herhaling-even nakijken in de gids.
    En nu nog even lezen in mijn Amish boek van Tricia Goyer.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie boeken, lekker aan je sampler werken en lekker eten. Zo is het wel vol te houden toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van een mooi boek kun je heel blij worden. Mijn moeder verzameld ook Amisch boeken en vervolgens mag ik ze dan altijd van haar lezen. Mmmm, bloemkool is mijn lievelings groente, helemaal met een heerlijk sausje erover. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen