donderdag 23 mei 2013

Feestjes


Welkom!
~~~~~
Welcome!



Zowaar een droge, zonnige dag hier in Dokkum, waarop vier mensen de weg naar de Zondagssteek Bee weer wisten te vinden, om er wederom een gezellig en ook nog productief dagje van te maken.

~~~~~

On this surprisingly dry and sunny (!!) Thursday four busy bees came to join me at my Zondagssteek's Bee.

Pictures of some of their projects:



De Log Cabin blokken voor het tafelkleed van Anneke v.d. V. 




Een van Gea's projecten




Naenke was aan het appliqueren

***



Aanstaande zaterdag gaat Oma Zondagssteek met jongste zoon en oudste kleindochter Loni Marije  met de bus en de trein naar kleindochter / nichtje Nine in Nunspeet, omdat zij op 21 mei twee jaar is geworden.

Omdat het officiële cadeau van Oma en Oom al is geregeld en in Nunspeet staat te wachten, maar er zaterdag natuurlijk ook nog iets uit de tas van Oma moet komen, heb ik een mini keukenhanddoekje gemaakt voor bij het houten speelkeukentje, dat zij van haar papa en mama kreeg.
Ik kocht een bundeltje vaatdoekjes in de gewenste rode kleur bij de textielsuper met vaarbewijs en maakte er, met een plaatje uit een lap stof die ik onlangs van Dieneke had gekregen, dit schattige handdoekje van.
Vanavond hoop ik nog een tweede te maken.


Coming Saturday Oma Zondagssteek will go to granddaughter Nine in Nunspeet to celebrate her 2nd birthday, which officially was last Tuesday.
I'll be traveling  by bus and train, together with youngest son Zondagssteek and granddaughter Loni Marije.
For the little girl it'll be her first trip on a bus and a train.
How exciting!

Granddaughter Nine got a wooden mini kitchen from her Dad and Mom for her birthday and Oma's and Uncle's present is waiting in Nunspeet for the ceremony at the party, but you know as well as I do, that a (grand)child will be looking at your purse the minute you step off the train or enter the house, to see what'll be hiding inside Oma's purse.

So, I decided to make a small kitchen towel she can use in her toy kitchen.
I appliqued  a Jip and Janneke picture from fabric I got from Dieneke on to a small dish cloth in Nine's favourite kitchen colour.

***




Op Tweede Pinksterdag had ik zoon en schoondochter met de twee kindertjes, Loni Marije en Robin, uitgenodigd om gezellig te komen eten.
Schoondochter vroeg toen, of ik voor Robin een labeldoekje wilde maken, omdat hij dol is op frutten aan labels / etiketten.

Uit dezelfde lap van Dieneke maakte ik dit label-frut-doekje voor mijn Heerlijke Ventje




Last Monday I had my son and his wife with Loni Marije and Robin over for dinner.
Daughter-in-law asked me, whether I could sew Robin a 'label cloth', since he loves to touch and cuddle with any label he can lay his hand on.

With the Jip and Janneke design fabric and pieces of all kinds of ribbons from my stash I made this cute little cloth for my darling grandson.

 ***



Komend weekend, 25 en 26 mei is het weer bezige bijtjes bal in de bajes in Leeuwarden, oftewel: 

Al jaren verzucht ik, dat ik, om alles te kunnen maken wat ik wil op quiltgebied:
- òf 140 jaar oud moet worden,
- òf in het klooster moet gaan als handwerk non,
- òf moet zorgen dat ik levenslang moet gaan 'zitten', maar dan wel met permissie voor het gebruik van naalden en een schaar....

Laat ik van dat laatste nu eindelijk aanstaande zondag mogen genieten.
Ik neem zondag mijn voorgeknipte Klosjes (om in de stijl te blijven), gepermitteerde naalden en schaartjes mee  en ga dan in de hal van het cellenblok, waar Jellie met haar winkeltje het weekend 'gaat zitten', gezellig penitentiair zitten patchen.
Een soort Bajes Bee wordt dat dus :>)

Kom je ook? Het lijkt mij erg leuk en misschien vind je het ook wel gezellig, om aan te schuiven tijdens een 'luchtpauze'.

~~~~~

Next weekend, May 25th. - 26th. many differently feathered creative birds will be 'imprisoned' again in the former jail in Leeuwarden, for the yearly happening called 

One 'bird' per cell will show, tell and sell about and from her creative projects and products; 
and so will Jellie

I'll join the 'prison party' on Sunday, hoping to meet you at the Bee table in the central hall of the cell block.

***



Bedankt voor je bezoek, een fijne dag verder en graag tot ziens.
Groetjes!
~~~~~

Thanks for stopping by, have a nice day and hope to see you soon.
Cheers!


Jeanneke

*



13 opmerkingen:

  1. Je label-frut-doekje wordt vanavond nog nagemaakt en kan dan in het pakje dat morgen opgestuurd wordt naar onze kleindochter op Curacao. Wat een vreselijk leuk idee van je. Hierbij gepikt ;)), met veel dank.
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groot gelijk, Saskia! Ik vind het alleen maar leuk, dat je het wilt pikken. Ik zeg maar zo: "Beter goed gejat, dan slecht bedacht".
      Al gaat dat voor mijn gejatte krans beslist niet op!
      Groetjes,

      Jeanneke.

      Verwijderen
  2. Wat een gezellig blog bericht! Jammer dat ik zo ver weg woon, zou graag bij jullie aanschuiven.
    Groetjes quiltswaen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was het bij ons ook maar een droge dag. Regen en hagel wisselen elkaar af. Veel quiltplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The kitchen towel is so cute. She is going to love it. And the little label cloth is going to be well used, I can tell. Have a wonderful trip. Time with our grandchildren is priceless!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat en leuke cadeautjes heb je gemaakt voor je kleinkinderen! Een goede reis en gezellige dag in Nunspeet.
    Mooie quilts werden er vandaag op de Bee gemaakt.
    Hier vandaag ook regen,hagel en Oranjegekte ivm bezoek WA&Maxima aan Dwingeloo,Beilen en Assen op 28 mei.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lovely projects by your friends and Happy birthday to your granddaughter , enjoy the party ,cute little tag cloth , I am sure your grandson will love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuk keukendoekje voor je kleindochter en ik had echt nog nooit van een labeldoekje gehoord..... datw ordt vast een gezellig ritje met je zoon en kleindochter. De meeste kinderen reizen nooit meer met de bus en trein. En ik zou, net als Quitswaen, willen dat ik ook eens kon aanschuiven!
    Volgende week wordt het beter weer, dat 'beloven' ze....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeanneke, wat leuk Jip en Janneke.
    Daar is iedereen gek op

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk weer wat je gemaakt hebt, ik heb voor mijn kleindochters van de zelfde Jip en Janneke stof een boxkleed gemaakt afgewisseld met log gabin blokken in de primaire kleuren, die was ook zo mooi.
    Veel plezier bij je kleindochter en ze zal beslist blij zijn met dit mooie extra cadeuatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Cadeautje, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie blokken, werkstukken en fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie cadeautjes zeg. Geniet lekker van je weekend. Zoveel leuke dingen te doen.
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen