zondag 21 juli 2013

Rondje West Dongeradeel


Welkom!
~~~~~
Welcome!



Zoals ik vanmorgen van plan was, heb ik een mooi rondje
 West Dongeradeel gedaan.

Kijk en geniet met me mee!

~~~~~

Pictures of my beautiful bicycle tour today.
Enjoy!



Foudgum




Dichter en predikant Piet Paaltjens, pseudoniem van François Haverschmidt, heeft in Foudgum gewoond en gewerkt





***







***


















***



















Mijn droomhuis, onder aan de dijk

***




Wierum in zicht


 Graan en kool op het land











***




Nes 






***







In de verte Moddergat


Tussen Nes en Oosternijkerk


***






Hier een bakkie gedaan bij zoon en schoondochter met Loni Marije en Robin, die gelukkig alweer opgeknapt is van de waterpokken, 
al lijkt hij nog wel een beetje een 'krentenbol'...
Ze zaten zo lekker te otteren in hun badje



***



 Na ruim een uur maar weer opgestapt, voor de laatste etappe naar huis



***




Wil je nog nieuwe aardappellen?
Deze zijn vast dubbell llekker!

***



Wetsens





***


Al met al 35 kilometer gefietst, 
thuisgekomen eten gekookt, 
daarna nog weer even op de fiets om planten en post van vakantievierende kennissen te verzorgen...

Wat zal ik slapen!

Groetjes!


Jeanneke

*


11 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig blogbericht.Morgen ga ik de mijne weer vullen.
    Wat een mooie Jellyrol heb je gekregen.
    Ik bel je gauw.
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer zo'n gezellig blog. 2 op een dag, leuk.
    Gezellige avond nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It was so nice to get to go along (virtually) with you on your ride. My goodness, that was a big ride and so many beautiful sites! Loved it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende en lange rit! Ik doe het jou niet na, maar ik heb er ook van meegenoten! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je dat ik even mee kon genieten van mooi Nederland en het bracht me meteen even terug naar Moddergat waar een vriend van mij woonden,heb daar fijne herinneringen aan
    Fijne week groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is Groningen toch mooi. Die kerkjes zijn ook zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's. Je hebt een mooi lange tocht gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful countryside and adorable grandchildren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed zeg een fietstocht van 35 kilometer en dan met de warmte! Groningen is prachtig! Jammer dat het zo ver weg is van Zeeland. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt dat we weer even hebben genoten van een van je fietstochten en de mooie foto"s van de omgeving.
    Fijn weekend en een hele fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen