donderdag 1 mei 2014

Op deze Dag van de Arbeid...

...had ik een afspraak met Brigitta, om haar King George Sandwich in een lat relatie
van een paar uur gestalte te geven.

Vorig jaar op Kroningsdag begon Brigitta aan dit project van royale afmetingen
en met de laatste steekjes zette zij op Koningsdag 2014 de kroon op haar bijzonder mooie top:








*


We gingen voortvarend te werk aan de Doorvaart 
en het werkte heerlijk vlot, 
zo samen
 aan / op de lange tafel in Jellies Quiltkoffer Atelier,


waar het kacheltje voor ons al was aangestoken, 
wat na de zomerse dag van gisteren geen overbodige luxe was, 
want het was ronduit koud vanmorgen.

*

Bijkomend leuk weetje is, 
dat in de tijd dat Brigitta aan haar King George werkte, 
in Engeland, zoals velen vast wel zullen weten, 
een levensechte, toekomstige King George is geboren.

***



Zes weken geleden had ik dit boek besteld bij de bibliotheek en vanmiddag heb ik het op kunnen halen.


Een aangrijpend, liefdevol, moedig en mooi relaas moet het zijn.

*



Morgen is het weer tijd voor de maandelijkse 
Vrije Inloop Bee 
van Jellie.



Nadat ik mijn om-de-dag 
Vrije Uitloop Eitje heb genuttigd, 
stap ik op de fiets,
om een paar uurtjes bij haar in Het Lokaal in Oosternijkerk aan te schuiven
voor die weldadige onderhoudsdosis quilt-gekakel en -ge'prik'.

***


Een gezellige dag verder gewenst en graag tot ziens maar weer!


Jeanneke

*

15 opmerkingen:

  1. Wat is Brigitta haar koninkje mooi hé!!
    Nog even en ze kan hem heerlijk om haar heen draperen.
    Ze heeft hem echt heel snel afgekregen. Toen ze vorig jaar zei dat ze hem dit jaar op Koningsdag af wilde hebben kon ik het niet geloven dat het waarheid zou worden. Ze is nog maar net met quilten begonnen.
    Dat boek staat bij mij ook nog op het wil ik lezen lijstje.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je iedereen helpt met het op latten dubbelen. Mooie quilt is het. Veel leesplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze heeft ook heel lang op mijn lijstje gestaan, maar is doorgestreept. Ik ben nu aan weer een Yoko Saito huisjesquilt begonnen en leuk dat het is. Veel plezier morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilt. Daar mag ze trots op zijn.
    Dat boek van Isa Hoes is zo mooi geschreven, op zo'n mooie manier.
    Ik heb het in één adem uitgelezen.
    Quiltgroetjes Leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A wonderful quilt from your friend.

    Greetings, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige top! Ik wens haar veel plezier met het doorpitten en jij veel plezier op de bee, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely quilt , I love the pattern . Do you think you could put the translate button on your blog ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige top. Wat leuk zo om dat samen te sandwichen. Geniet van het boek.

    groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Brigitta's quilt is gorgeous...............

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Brigitta's quilt is beautiful! Isn't it fun to help friends with their projects? You are so giving. Sounds like another wonderful day is ahead for you.
    We are enjoying unusually warm weather right now, so nice after so many cold days. Daffodils are in bloom here now.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh wat ben ik blij met mijn gedubbelde quilt. Het was erg gezellig. Wat gingen we snel hè. Super, om op deze manier een quilt te dubbelen. Geen stress, geen vouwen, geen zere knieën, geen pijnlijke rug. Heerlijk zitten en afrollen maar. Ga nu eerst goed bedenken hoe ik hem wil gaan quilten. Maar als ie klaar is dan kom ik hem bij jouw ombiezen. Nogmaals heel erg bedankt en zeker tot ziens.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Brigita'a quilt is beautiful! And I see you basting it using the boards :-) I hope you enjoy your new book.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love the unusual color combinations in this quilt top!

    BeantwoordenVerwijderen