zaterdag 21 juni 2014

Quip Day

Welkom!



Hieronder toon ik in een wip
waarvan viel te genieten op dit dagje Quip
in het winkelcentrum van Damwoude
te midden van veertig quiltende vrouwen:












Jellie in haar Quiltkoffer-kraam, 
waarin zij ieder met plezier en kennis van zaken van advies, materialen en
 zorg op maat voorzag.
Een soort persoonlijke Quilt-kraamzorg als het ware...

*




En nam Helena met haar Quilters - Hûske  dan in zekere zin 
de Quilt-thuiszorg voor haar rekening?

 *



Wat een moois was er te zien, 
wat een toewijding sprak er uit, 
wat een bronnen van inspiratie:



























***



Van de tien Friese speldenkussens, die ik had gemaakt, zijn er vier verkocht.
Eén ging met een ooit uit Friesland naar Amerika geëmigreerde dame mee naar Chicago
en een van de andere drie gaat ook naar Amerika.


*

Acht Friese schaar-, sleutel-, speenbandjes verhuisden
 van het hangertje in Huize Zondagssteek 


naar een nieuwe bestemming, tot in Canada toe.
Leuk vind ik dat!

*

Van de door mij behaalde 'omzet' heb ik 30% =  € 25,00 
kunnen doneren aan de Voedselbank Damwoude.

***


Mijn schoenen staan al uren uitgeschopt in de gang, 
het Quip tenue is allang verwisseld voor mijn slaphangensulligkijken-pak,
ik heb me van mijn blog-taak gekweten
 en nu 
wil ik een bakkie...

Thee, zwarte thee, Ceylon, geurig, smakelijk en zo mooi rood...
Een grote glazen beker en dan met de voeten op de stoel aan de overkant 
van de atelier-eetkamertafel achterover leunen,
tot ik mijn lorren-met-boek opzoek
 :>)

***



Morgen hoop ik de Vliegtuig Quilt te onthullen, die ik voor Heerlijk Ventjes tweede verjaardag heb gemaakt.
Om de verrassing compleet te houden, 
doe ik dat pas, nadat ik op zijn feestje ben geweest.

Fijne avond verder!


Jeanneke

*

6 opmerkingen:

  1. What a lovely venue for displaying the quilts and offering such a diverse market place. Hope you have rested well with your cuppa and a good book. Take care.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt, voor het verslag. Ik kon er niet bijzijn, mijn lichaam stond in de slaapstand de hele dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dag. Helaas voor mij te ver weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er weer super uit, zo jammer dat ik dit jaar niet kon komen, hopelijk is er volgend jaar weer een Quipdag! Bedankt voor de mooie foto's, kon ik toch even meegenieten

    BeantwoordenVerwijderen