zondag 14 september 2014

Zonder gezaaid te hebben...

...viel er voor Mevrouw Zondagssteek vanmorgen toch te oogsten.




Van Zondagssteek tot Zondagsoogst!




De eerste zou geen week houden en hoe het met de laatste zit...?

Voorlopig heb ik het lekker binnengehaald en kunnen we ervan gaan smullen.

Vandaag waarschijnlijk meteen al met drie lievelingen extra aan tafel.

De ijsbergsla, worteltjes, bieslook en peterselie zullen gretig aftrek vinden,
naast de reeds voorbereide witlofschotel uit de oven.

Met frambozenpudding uit eigen Zondagskookpunt,
waar bovenop een flinke dot 
lobbig 
( alleen het woord al doet mij watertanden! )
geklopte slagroom
sluiten we dan een heerlijk samenzijn af.

*

Aanstaande dinsdag maak ik van de courgettes een onvervalste soeptopper, 
want dan komt oudste zus uit Wageningen bij me.

Ook een nachtje slapen.

Wat kijk ik daar naar uit!
Er is veel te delen, niet alleen eten...

Vreugde, maar ook verdriet en zorgen, 
die in de afgelopen twee maanden
 op ons (vakantie- / levens- / gezins-) pad zijn gekomen.

Die dingen te kunnen delen met mijn zus, 
waarvoor de kiem in onze jeugd is gelegd,
 is voor mij ook een vorm van oogsten...

Een zegen.

***



 Fijne zondag verder gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*



9 opmerkingen:

  1. What a lovely assortment of fresh vege. It could be a still life canvas. Hope your visit with your sister goes well. I was lucky this week to see my sister as well. She lives far away and we can visit only once or twice a year. A special time.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er heerlijk uit. Er gaat niets boven verse groenten . En dan niet die uit de supermarkt maar direkt uit de zwarte klei. Eet smakelijk en geniet cvan je zusjes bezoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er lekker uit en ik weet niet of je dat lekker vind, maar een paar zalmsnippers in de courgettesoep is heerlijk.
    Lieve groetjes Leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker verse groente. Heel veel plezier met je zus komende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekkerrrrrrr!!!!! En maak er dinsdag/woensdag samen een leuke dag van!
    Stella
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fijne week, veel genieten van elkaar
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. They look delicious, the flavour of home grown vegetables is amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijkheden haal je uit je tuinparadijs!
    En het gouden randje blijft je omgeven deze week.Veel plezier met je zus dinsdag.Woensdag doe ik het met die van mij.
    Zonnige week!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen