vrijdag 6 februari 2015

Het nest wordt steeds leger

Welkom!


Met het uitvliegen van Jongste Zoon 
verliet ook een berg spullen Nestje Zondagssteek, 
waardoor een hoop ruimte vrijkwam;
 niet alleen in mijn huis, maar ook in mijn hoofd.

Ik sloeg bij het zien van zijn lege kamer drastisch aan het ontrommelen
 in mijn eigen afdelingen van Huize Z. en dat leidde tot een ritje op de fiets, 
met fietstassen en -mand vol verfresten en ander chemisch afval, 
naar de milieustraat in Damwoude.

Daarvan thuisgekomen 
( niet terug... o nee, ik ging niet te stuiten verder! ) 
in de loop van de volgende paar dagen net zo volgeladen, maar kortere
 fietstochten ondernomen naar het kringloopbedrijf hier in Dokkum.

Kleding, huisraad, schoeisel, boeken, alles wat ik in minstens twee jaar niet had 
aangekeken, -getrokken, gebruikt of gemist en nog in goede staat was,
bracht ik naar de kringloop.
Restafval ging in de grote grijze kliko, die ik normaal gesproken nog niet half vol krijg, 
maar die nu tjokvol zondagsavonds aan de stoeprand gezet kon worden.

Volgende week dinsdag komt het kringloopbedrijf nog een paar dingen ophalen,
 die te groot of te zwaar zijn om op de fiets weg te brengen.

*

Als je zo huis- en geestverruimend tekeer gaat, kom je ook af en toe iets tegen, 
dat niet weggegooid of -gegeven hoeft te worden;
waar misschien wel een koper voor is.

Zo haalde ik deze antieke naaidoos van zolder.



Hij is helemaal in originele staat, van de laklaag tot en met de schroefjes,
met charmante gebruikssporen


Ik doe er een paar Zondagssteekse aardigheidjes bij:


een materiaalpakket om een driehoek blokpuzzel te maken,
inclusief de getoonde 8 Fat Quarters.

Ook een Zondagssteek speldenkussen naar keuze, 
plus de Friese schaar / sleutelbandjes.



Voor € 40,- 
mag hij het nest verlaten.

Hij moet wel opgehaald worden.

*

Je kunt een mailtje sturen via mijn profiel.

Of hier een reactie achterlaten. 
Vermeld er in dat geval wel je e-mailadres bij,
waarop je te bereiken bent!

Maar bellen kan ook: 0519 220711

***



Een fijne dag gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*

10 opmerkingen:

  1. Mooie naaidoos. Ik hoop dat het een lieve nieuwe eigenaar krijgt, die hem goed kan gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WoW, dat is een regelrechte voorjaarsopruiming geworden! Knap, en heel goed om dan even goed door te gaan. Aanpakken maar, en het geeft erg veel voldoening. Ik weet het nog van ons eigen lege-nestmoment. Is al weer een hele tijd geleden, maar dat opruimen kun je er wel in houden....
    Ik heb zelf al zo'n mooi nostalgisch naaikist/tafeltje, dus ik doe niet mee. Maar het is een beeldje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig ..!!

    En dat naaitafeltje is geweldig leuk!

    Wens je een rustig weekend..;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nothing like a good clean out! My older son has been gone for 19 years, I still have some of his collectibles in my attic. I have estate left overs from several relatives which will be moved out in the Spring. Too much stuff. Enjoy your new space, my antique sewing box looks like yours but it does not have legs, it is from Sweden. Have a lovely, quiet and happy week end.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n schoonmaak,geeft weer veel ruimte en energie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het leuk om een keertje langs te komen, maar de naaidoos mag ik niet meenemen van dit thuisfront.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een verleiding, maar ik mag en kan echt niets meer in huis halen, het is hier te vol om ook nog meer spullen te stallen. Moet dus overslaan. Vind het wel heel erg jammer...

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je gaat dus erg opgeruimd het jaar beginnen. Zal best stil zijn in huis neem ik aan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk om zo op te ruimen. Ik kom even in de verleiding, mijn moeder had vroeger zo'n naaidoos...Maar.... ik puil ook al uit mijn hobbyzoldertje, dus ik geniet even van de mooie foto's en hoop dat je een mooi plekje vindt voor al dit moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hope it finds a good new home! Lovely goodies inside too.

    BeantwoordenVerwijderen